Výrobní sektor se strojírenským výrobním programem spojený s leteckým průmyslem.
V Českých Budějovicích byla produkce lokalizována pouze v období druhé světové války. Během okupace zkrachovala firma Rehm, kterou 1940 odkoupil německý podnikatel Friedrich Beckhoff (*1906). V areálu Rehmovy slévárny na Střeleckém ostrově vznikla českobudějovická firma Beckhoff (Maschinenfabrik und Eisengiesserei Friedrich Beckhoff). Ta převzala 1943 areál firmy Bullaty & Blasskopf na Novohradské ulici po židovských majitelích. Firma vyráběla 1940–1945 řídící táhla a výztužná lana pro letadla okupačních ozbrojených sil. Ve třech směnách tu pracovalo asi 600 pracovníků.
Pobočku německé továrny si akciová společnost Gothaer Waggonfabrik (Werk Budweis) otevřela 1941 pravděpodobně na vojenském cvičišti Čtyři Dvory. Zpočátku v závodu probíhala přestavba nákladních kluzáků Gotha Go 242 na motorizovanou verzi Go 244B, následně byla zavedena výroba motorizovaného typu. Výroba Go 244B skončila v dubnu 1945 a během té doby bylo vyrobeno celkem 133 kusů.
V Pernerově zvonárně při cestě na Dobrou vodu se v období protektorátu využívalo zařízení pro zpracování hliníkovo-hořčíkových slitin na výrobu součástek letadel německé Luftwaffe.
V objektech bývalé sirkárny na Rudolfovské třídě zřídila 1943 německá firma Land- und See-Leichtbau GmbH, Neumünster (Leichtbau GmbH Budweis) opravnu křídel pro letouny německé armády. Opravna zahájila práci počátkem 1943. Denně sem přijíždělo 10–30 vagónů s křídly, celkově se jich tu opravilo více jak 7000 kusů. V Leichtbau GmbH působila odbojová skupina, koncem 1943 bylo zatčeno 30 jejích členů a pět z nich odsouzeno k trestu smrti. Později byla vybudována montovna v Korosekách, která měla taktickou pozici v blízkosti železnice v Černém Dubu a letiště v Plané. V druhé polovině 1943 zde zahájila Leichtbau Budweis montáž letounů Fieseler Fi 156 Storch, vzniklo jich přes 70 kusů. O rok později byla zahájena montáž stíhacích letounů Focke Wulf Fw 190. Ta byla počátkem 1945 nahrazena montáží proudových letounů Messerschmitt Me 262. V prvních květnových dnech 1945 Němci výrobní objekty demolovali, zůstalo zde několik montážních celků. Ty byly později využity pro stavbu letounů S-92 v továrně Avia v Letňanech.
Dne 28. 4. 2011 byla u obce Homole objevena torza proudového letadla Messerschmitt a to včetně tří proudových motorů. Nalezené díly byly uloženy do Leteckého muzea v Deštné.