Pozemek o rozloze přes 2 ha byl vybrán v sousedství železnice na Kájov, aby mohla být zřízena vlečka. Stavbu provedla firma J. Pfeffermanna, později byly prováděny četné přístavby a přestavby. Dne 1. 5. 1909 zahájilo 55 dělníků výrobu se zaměřením na šroubované zboží, nýty, hřebíky, vruty a tažený drát a tento program trval přes dílčí změny až do 1957. V meziválečné době zaměstnával podnik průměrně 200 pracovníků, měsíční produkce činila 60 t zboží. Od 8. 3. 1948 byla zřízena národní správa Spojených oceláren; 1951—1957 působil samostatný národní podnik Š. V letech 1957—1964 patřila pod České závody motocyklové ve Strakonicích s výrobou skútrů, od 1964 se stala součástí podniku Motor Jikov a byla sem přemístěna výroba komponentů palivových soustav pro spalovací motory z objektu ve Skuherského ulici. Od 2000 je továrna ve vlastnictví společnosti Motoco.
AUTOR:
Mgr. Václav Vondra
VONDRA, Václav. Poznámky k stavebnímu vývoji šroubárny. In: Výběr z prací členů Historického klubu při Jihočeském muzeu v Českých Budějovicích. České Budějovice: Jihočeské muzeum, 1983, roč. 20, č. 1., s. 46—47. ISSN 0862-5417.